Boklansering på Heimtun 31. oktober 2019

Publisert av Lilly Kristine Berland den 02.11.22.

Vi venta godt innrykk, og det ble «stinn brakke» da godt over 90 personer møtte fram på Heimtun denne kvelden. Alf måtte ut og dirigere trafikken så folk fikk parkert, kjøkkengjengen dekka og dekka, bord etter bord, smurte brød etter brød, og peisestua måtte tas i bruk i år som i fjor.

Hovedtaler Maren Woie (93) hadde et interessant innlegg om sin barndom, oppvekst og studietid, og mange gilde hendelser.
Veldig moro å høre på denne fantastiske dama!

Knut presenterte boka, og i pausen ble det solgt ikke mindre enn 110 eksemplarer.

Deretter informerte Odd Thunes om Sageneprosjektet, der Historielaget vil være med å bidra til f.eks. noe rydding og vedlikehold av tømmerrenne, sti langs elva, korntørke, o.s.v. Historielaget vil også ha vårturen til Sageneområdet våren 2020.

Så kom kveldens høydepunkt for noen – kveldsmaten og den gode praten rundt bordene.
Maten gikk ned på høykant den. Kun tre halve med ost igjen til kjøkkengjengen!

Det ble solgt lodder for over 9000 kroner, og pengene kommer godt med.
Takk til alle som både kjøpte bøker og lodder!

Alf Venemyr guida oss flott gjennom kvelden, og det ble seint før folk tok med gevinstene og ble ønska vel heim!

Ref.EAa
Foto: Anders A. Engelskjønn